SKOLENS SAMLEDE EVALUERING

Som friskole er vi forpligtet til at ’foretage en evaluering af skolens samlede undervisning og udarbejde en plan for opfølgningen på evalueringen’.

Det fremgår af Friskolelelovens § 1 b, stk. 3, at:

"Skolen skal regelmæssigt foretage en evaluering af skolens samlede undervisning og udarbejde en plan for opfølgning på evalueringen"

Skolen beslutter selv, hvordan man vil foretage evalueringen.

Skolens samlede evaluering på Ollerup Friskole ses nedenfor. 


Skolens samlede evaluering i skoleåret 2017/18

I skoleåret 2017/18 evaluerer vi 2 områder:

1) Filosofi for børn - et nyt tiltag fra dette skoleår

2) Specialundervisning/ inklusion på Ollerup Friskole

 

Læs mere om evalueringen hér

 

Skolens samlede evaluering i skoleåret 2016/17

I dette skoleår evaluerer vi skolens mellemtrin og overbygning med henblik på at beskrive og synliggøre den røde tråd i udviklingen fra indskoling over mellemtrin til overbygning. Evalueringen af mellemtrin og overbygning ligger i forlængelse af vores beskrivelse af en 'Rød tråd i begynderlæsning og skrivning i indskolingen på Ollerup Friskole'.

Se beskrivelsen af evalueringen hér.

Evalueringen har resulteret i 2 foldere, der beskriver Ollerup Friskoles bud på en rød tråd i udviklingen fra 4. til 9. klasse.

Se folderne hér: (bemærk de første 3 sider er ens - sidste side er forskellig fra melllemtrin til overbygning)

SKOLENS SAMLEDE EVALUERING I SKOLEÅRET 2015/16 - OLLERUP FRISKOLE

På Ollerup Friskole har vi i skoleåret 2015/16 evalueret skolens samlede undervisning ved at sætte fokus på 2 specifikke områder af undervisningen.

1) Lejrskole på Ollerup Friskole

2) Læsebånd

Se resultatet af evalueringen på dette link

 

SKOLENS SAMLEDE EVALUERING I SKOLEÅRET 2014/15 - OLLERUP FRISKOLE

På Ollerup Friskole har vi i skoleåret 2014/15 evalueret skolens samlede undervisning ved at sætte fokus på 2 specifikke områder af undervisningen.

 

  1. Anvendelse af IT/ iPads i undervisningen.

Evalueringens 2 hovedspørgsmål:

  • Understøtter iPads de 5 beskrevne mål, der blev skitseret i projetet?
  • Hvilken type læring bidrager iPads til på Ollerup Friskole?

Læs resultatet af evalueringen hér

  1. Rød tråd i begynderlæsning og skrivning i indskolingen.

Evalueringens hovedspørgsmål:

  • hvordan beskrives og udvikles en rød i begynderlæsning og skrivning i indskolingen på Ollerup Friskole?
  • hvilke materialer og pædagogiske metoder anvendes?
  • hvordan overleveres der?

Læs resultatet af evalueringen hér

 

 

 

 

 

 

Kalender